En Ru

Dunning-Krugerjev učinek lahko opišemo takole

Dunning-Krugerjev učinek lahko opišemo takole: ljudje, ki so že v osnovi izobraženi in razviti, nagnjeni k refleksiji, razmišljajo o svojih uspehih in neuspehih, se zavedajo, da so lahko drugi ljudje uspešnejši, pametnejši in bolj profesionalni kot oni. Zaradi tega so nagnjeni k samorazvoju, vendar pogosto podcenjujejo svoje sposobnosti in trpijo zaradi pomanjkanja samozavesti, ker mislijo, da so drugi bolj kompetentni kot oni. Mimogrede, to jim v veliki meri preprečuje, da bi postali uspešni podjetniki. Zdrava, nekoliko povišana presoja lastnih moči in sposobnosti na začetku vsakega posla igrata zelo pomembno vlogo, saj motivirata ljudi k sprejetju rizika in k začetku, medtem ko vsi poskusi, da bi izračunali vse vnaprejšnje posledice, zmanjšajo odločnost. Zaradi tega med poslovneži le redko najdemo intelektualce.

Ravno nasprotno – ljudje, ki imajo pomanjkljivo znanje, pogosto napačno sklepajo ter sprejemajo neposrečene odločitve, ter hkrati zaradi nekvalificiranosti ne razumejo svojih napak. Z drugimi besedami, pametni ljudje trpijo zaradi nizke samozavesti, vendar nenehno postajajo vedno pametnejši, neumneži pa, ki se ne zavedajo svoje neumnosti, ostanejo neumni.

Za poslovneže in menedžerje to pomeni, da je nesmiselno upati na to, da se bo eden od članov ekipe, ki močno zaostaja za preostalimi, to ugotovil in samostojno popravil. Še več, poskusi, da bi takšnega člana nekaj naučili oz. da bi ga silili k učenju, ne prinesejo ničesar, saj je za strokovni razvoj potrebna notranja motivacija. Če je zaposlen prepričan, da je že itak dober, ter za vse svoje uspehe krivi zunanje okoliščine, je malo verjetno, da se bo pridno učil. Najverjetneje vam zanj ni treba zapraviti veliko časa. Najbolje je, da se takšnega zaposlenega znebite – čim prej, tem bolje.

In obratno – visoko kvalificirani delavci, ki lahko dosežejo izjemne rezultate, so zelo občutljivi na pohvale in kritike. Nikoli niso popolnoma zadovoljni s seboj in pogosto trpijo zaradi nizke stopnje samozavesti. Vsako pohvalo iz ust vodje sprejemajo kot darilo, vsako kritiko – kot tragedijo. Zato morajo biti menedžerji in vodje še posebej previdni s svojimi najboljšimi podrejenimi. To ne pomeni, da jih ne smejo grajati, še posebej, če za to obstaja razlog. Ampak jih je treba kritizirati tako, da kritike ne bi imeli kot razlog za spremembo delovnega mesta. Nimamo zanesljivih statističnih podatkov, vendar smo prepričani, da visoko usposobljeni delavci pogosteje zamenjajo zaposlitev na lastno pobudo. Nikoli niso v celoti zadovoljni z rezultati svojega dela in pogosto imajo občutek, da se bodo lahko na novem delovnem mestu bolje izkazali. Torej, če ne želite izgubiti kvalificiranega in produktivnega zaposlenega, mu posvečajte več pozornosti.

Če vaše podjetje potrebuje kvalificirano pomoč, nam pišite in našli bomo pravo rešitev

ali preberite druge primere zgoraj

NAŠI PRIMERI

Vstop na nove trge

Naloga: pomagati podjetju iz Vzhodne Evrope doseči novo raven v poslovanju, najti nova tržišča in modernizirati izdelek.

Rešitev: Rezultati tržnih raziskav in analize notranjih rezerv podjetja so pokazali, da ima podjetje veliko možnost razvoja na novih trgih sosednjih držav. Anketiranje potrošnikov je pripomoglo k izboljšanju izdelka in njegovi večji razpoznavnosti. Rezultat novega pristopa: prihodek podjetja je zrasel za 14%, dobiček za 22%.

Preberite primer

Vstop na tržišča držav SND

Naloga: Najti optimalen način vstopa izdelkov evropskega podjetja na tržišča Rusije, Ukrajine in Kazahstana. Pridobiti primerno podporo na teh trgih.

Rešitev: Doseženi rezultat: izdelek je na nekaterih regionalnih trgih dosegel 25% tržni delež in se uspešno prodajal dve leti.

Preberite primer